Ceník služeb
Cena jsou konečné, nejsem plátce DPH
Cena jsou konečné, nejsem plátce DPH
750 kč/hod výkon na místě + 16 kč/km (výjezd je počítán z Nového Jičína na stavbu a zpět)
750 kč/hod výkon pro konzultace telefonicky, nebo přes internet
minimální účtovaná jednotka je vždy každá započatá hodina objednaného výkonu/konzultace + náklady na přesun na místo
pro podrobnosti k nabízené službě rozbalte sekci (klikni zde)
Vše je řešeno způsobem buď osobní návštěvy na sjednaném místě, nebo formou telefonické či ještě lépe dálkové komunikace pomocí nástrojů internetu (kde je možné naplno využívat i možnosti sdílené obrazovky).
Takto se dá i na dálku ušetřit na dopravě při výskytu vad stavby, tzn. lze poradit s nějakým špatným místem, aniž bych musel osobně místo vidět. Samozřejmě osobní návštěva je vždy lepší, ale mohou se najít situace kdy i tato služba splní svůj účel, protože většina největších "kiksů" na stavbách je poměrně primitivní povahy, co se týče jejich diagnostiky, stejně jako ti, kteří takové vady generují. Že si dovolím tuto službu nabídnout, pramení ze zkušeností z praxe, kdy například jako bývalý stavbyvedoucí a dnes i jako projektant fasád řeším často na dálku a jen s pomocí fotek, sdílení videa ze stavby (byť je to jednodušší o to, že máme s techniky na stavbách domluvenou jasnou metodiku spolupráce, takže lokalizace a popis problémů je z velké většiny záležitost sekund až minut) a přímé komunikace se stavbou mnoho problémů, kvůli kterým není možné opakovaně cestovat na místo stavby.
Vzhledem k tomu, že rozsah možných konzultací je velký a zákazník většinou na začátku úvah o výstavbě domu, ani moc neví, na co vše se zaměřit, pokud si tyto věci předem nenastuduje z internetu, je vhodnější napsat krátký mail s tím, co vše byste potřebovali pořešit.
Např. to mohou být i jednorázové dotazy na aktuální problém, kdy se Vám něco nezdá ohledně probíhajících prací vašeho zhotovitele stavby, ale nemáte se koho zeptat (tedy nemáte najatého nejlépe místního dozora).
Následně odpovím co jsou za možnosti, jaké podklady či další informace budou ideálně potřeba pro danou věc a domluvíme podrobnosti ohledně úhrady a možného termínu následné konzultace či podoby výstupu požadované činnosti.
Časově jsem flexibilní, samozřejmě vždy s ohledem na aktuální pracovní vytížení, není problém tedy domluvit i konzultace ve vaší popracovní době (pomocí internetu). Osobní návštěvy staveb u zákazníků však probíhají především v době mezi 8-17h, na základě předchozí domluvy.
Komunikaci a reakci na emaily zpracovávám většinou ve večerních hodinách (přes den jsem v terénu, nebo pracuji na přípravě staveb), proto prosím počítejte s dostatečným předstihem pro takovou konzultaci. Přesto, pokud se najde něco, co je třeba řešit co nejdříve (což je většinou signál nějakého většího a trvalejšího problému na stavbě), je možné to řešit operativně telefonicky, kdy se domluví další postup.
Služby pro velmi jednoduché stavby svépomocí (viz zákon) neposkytuji, stejně tak pro svépomocně realizované stavby pro bydlení (tedy i rodinné domy na ohlášku), kde je nutné podle zákona si najmout autorizovanou osobu pro zajištění stavebního dozoru (nejlépe stavbyvedoucího s patřičnou autorizací)
Stavební dozor - stavba svépomocí při využití dotačních programů
U těchto dotačně zajištěných staveb mohu zajišťovat pouze technický dozor stavebníka (tedy oponent vůči projektantovi nebo zhotoviteli - zastupuji investora) , ale jinak je nutné zajistit požadovaný stavební dozor (pokud to daná forma dotace či stavební zákon vyžadují ) opět jakoukoliv autorizovanou osobou (tzn. autorizovaný technik, inženýr, stavbyvedoucí)
Jedná se o službu komplexního výkonu technického dozoru, tj. u zákazníků, kteří nemají čas nebo schopnosti si sami hlídat práci architekta, projektanta, ale ani samotnou výstavbu.
Je možno fungovat jak v hodinové sazbě, tak v procentuální sazbě z celkové ceny díla, kde koncová cena je dohodnuta na základě individuálních požadavků na rozsah prací.
Hodinová sazba plus cena dopravy zůstává stejná jako u stavebního dozoru, procentuálně je možné předběžně uvažovat o 1,5-3 % z ceny díla (pouze výkon dozoru bez ceny dopravy) a platí to, že čím jednodušší stavba a lépe nachystaná stavba (především kvalitní projekt, rozpočty, organizace komunikace na stavbě), tím nižší je logicky i cena služby za dozor.
pro podrobnosti k nabízené službě rozbalte sekci (klikni zde)
Ačkoliv je to dnes stále ještě ve stavařině obecně hodně v plenkách, snažím se na každé stavbě v maximální a rentabilní míře, kde to má smysl využívat naplno principů BIM od prvního setkání nad záměrem výstavby až po předání díla.
Zásadně ale nedoporučuji např. takovou kombinaci, kdy investor pracuje zcela mimo region plánované stavby, tzn. veškerá komunikace a schvalování probíhá pouze dálkově po telefonu a internetu, a navíc si chce stavbu organizovat způsobem nikoliv přes gen. zhotovitele, ale po jednotlivých zhotovitelích částí stavby. I toto není problém řešit, ale cena bude spíše v dvojnásobném intervalu tedy mezi 3-6% stavby jen za technický dozor ! a rozhodujícím faktorem úspěchu a kvality je opravdu samotná kvalita projektu, který musí být na úrovni prováděcí projektové dokumentace a v adekvátní kvalitě provedení - tzn. ve stupni zpracování DPS (tedy PD pro provádění stavby).
Níže přeškrnutá část platí pouze pro stavby realizované podle starého stavebního zákona, tedy povolení vydáno do 06/2024 nebo taxativně se zákonnou výjimkou do 06/2027
Ačkoliv jsem již řešil (přesněji spíše dodatečně "hasil" problémy) i takové akce, kde se při tomto způsobu fungovalo z pouhé dokumentace pro stavební povolení, není to rozhodně způsob výstavby, který bych mohl doporučit investorovi pro jeho klidné spaní. Obyčejně je totiž nutné řešit a následně kontrolovat extrémní množství věcí, které právě nepostihuje PD pro stavební povolení, ale jsou nezbytně nutné pro kvalitní stavbu a většinou to generuje pouze větší náklady ať už za mé služby, nebo za to co si naúčtuje stavba navíc. Zvláště dřevostavby jsou na toto háklivé a je jedno zda jde o pasivní stavbu nebo cokoliv nižšího standardu.
Svým způsobem se pak doslova "projektuje" vše za pochodu a některé věci už pak nejdou rozumně ani vyřešit.
Poslední aktualizace ceníku: 01/2025
V případě veškerých nabízených činností, které nabízím zde, vychází cena vždy na základě vzájemné dohody a potřeb objednatele služeb.
pro podrobnosti k nabízené službě rozbalte sekci (klikni zde)
U projektování LOP (bondy, HPL, cementovlákna) předpokládám u montážních firem odpovídající znalosti procesu zpracování u těchto vysoce náročných prací částí staveb a tomu odpovídající HMG všech fází stavby LOP.
Přínosem je také možnost resp. priorita zpracování dokumentace ve formě BIM (3D model+informace), která bude stále častěji požadována na stavbách a podle mne zároveň velmi napomáhá celé organizaci stavby a poklidnému průběhu.
Samozřejmě vyšší cena za zpracování PD formou BIM, než obvyklé 2D dokumentace, je však především u konstrukčně složitějších a na přesnost náročnějších akcí, stále ještě rentabilní kvůli zásadnímu omezení koordinačních chyb vznikajících při projektování těchto náročných akcí a také řízení HMG postupu zakázky vůči vyššímu objednateli.
I přesto, že pokud bude pro danou stavbu potřebná pouze 2D dokumentace, je možno pro interní potřeby zhotovitele mít jednoduchou, tj. levnější verzi BIM 3D modelu , která ale stále bude velkým přínosem pro orientaci a fungování montérů na stavbě. Samozřejmě výstupy pro CNC zůstávají stále ve 2D, tak jak jsou výrobní firmy zvyklé fungovat.
Nicméně snaha o prosazení BIM (samotný 3D model a sdílené datové prostředí) reflektuje tyto zkušenosti:
omezení chyb a hlavně několikeré přepracovávání PD z důvodu častého nepochopení detailů vyšším objednatelem vůči jeho stavbě
zásadní zjednodušení a orientace montážních čet (a to i kooperujících) jak v samotné PD, tak na stavbě
jednodušší řízení zakázek stavbyvedoucím zhotovitele - veškeré podklady stavby mají všichni krom papírové verze také v mnohem efektivnějším prostředí a tím jsou tablety, mobily, PC a to formou velmi přehledné 3D dokumentace včetně detailů apod.
tzn. je mnohem jednodušší komunikace centrály se stavbou v případě nepředvídatelných kolizí apod.
montéři jsou vedeni k systematickému fungování a díky moderním technologiím, které má dnes každý z nich v kapse, podávají jednoduché reporty svému stavbyvedoucímu formou fotodokumentace průběhu stavby, kolizních míst, či jakékoliv jiné potřebné komunikace - typicky jde o souhru projektant - stavbyvedoucí - montážní četa, kde se už pak neřeší samotné složité a náročné předávání informací (tzn. kde co mají hledat, komu poslat a jak), ale už jen jejich obsah
již není třeba složitá komunikace nepřehledným přeposíláním emailů a chybně či nesrozumitelně zprostředkovanou zprávou, ale vše se řeší velmi operativně přes firemní sdílené cloud centrum (CDE) nebo také sdílené prostředí stavby a to záznamem pouze jedné informace, která se již automaticky dostane ke všem potřebným a stejně tak zpětná odezva.
celý průběh zakázky dostává zcela jiný řád než obvykle a u firmy, která zvládne tento proces je to výrazný posun dopředu a hlavně také lepší vyjednávací pozice vůči objednateli v celém průběhu zakázky
Samozřejmostí je naprosto detailní historie průběhu zakázek a tedy naprosto neprůstřelná obrana vůči vyšším objednatelům, pokud se vyskytne problém
součástí projektování může být i samostatné vypracování CN objednatelům či dokonce i celá organizace zakázky spolu s manažerem zakázky, protože u LOP to s určitým předprojektováním akce hodně souvisí, ale ze zkušenosti je pro mnoho firem toto zatím nedosažitelná meta této externí spolupráce díky jejich chybějícím schopnostem takto spolupracovat. Nicméně je tu prostě i tato možnost.
Aby tato informace byla kompletní zde najdete ukázku jak vypadá takové řešení průběhu vysoce náročné akce jak na koordinaci a možnosti výroby, tak výslednou přesnost.
Také zde přidávám ukázku, jak lze velmi rychle získat pro vypracování CN povědomí o dané zakázce v 3D prostoru, pokud se neřeší jen nějaká jednoduchá stavba typu krychle, ale různě vystouplé plochy, zakřivené plochy apod. a to jen na základě vstupních PDF (bitmap)
pro podrobnosti k nabízené službě rozbalte sekci (klikni zde)
Jste začínající firma, nebo už zajetá firma, ale přesto nestíháte vše na své stavbě promyslet, zkontrolovat, nezávisle posoudit, ale chcete mít jistotu, že zákazník za své peníze a dle smluvních podmínek dostane odpovídající kvalitu díla - tedy kvalitní rodinný dům ?.
Nebo chcete za relativně výhodné náklady, eliminovat obvyklé ztráty zisků na stavbách např. z těchto důvodů:
nemáte kvalitní personál a pak stojí hlídání realizace staveb zbytečné a nemalé režijní náklady a mimoto mnoho času, kterým jednoduše plýtváte ?
chtěli byste už mít konečně ve firmě fungující systém, kdy informace a komunikace je uvnitř zaznamenána pouze jednou a všichni co ji mají mít, ji mají téměř ihned a nemusíte tedy řešit, jestli poslední člověk u lopaty dostal včas informaci, kterou měl ?
jednatelé a manažeři firem chtěli byste mít on- line přehled o tom, co se děje na stavbách a kde to vázne ?
rádi byste se postupnou, ale efektivní = i rentabilní cestou dostali na schopnost řídit a realizovat zakázky skrze BIM procesy (tzn. už konečně přejít na mnohem lepší 3D technologie a nerozčilovat se nad 2D výkresy ve kterých nevidíte najednou všechny souvislosti?
rádi byste byli schopni realizovat kvalitní stavby s minimem nervů a práce ?
Pak mě neváhejte kontaktovat. Mohu Vám dělat jak poradenství, nebo jen oponenturu co se týče provádění vašich staveb, tak abyste neztráceli své zákazníky kvůli doslova těm pár věcem, které je třeba na dřevostavbách (jedno zda pasivy nebo jiné) pohlídat, aby dopadly dobře. A ačkoliv jde o pár zásad, dnes a denně je vidět neskutečně odfláklé realizace domů, což je naprosto zbytečné a je jedno, že pracujete s kdejakým "lidským materiálem". Rozhodně u mne nepočítejte s nějakým zametáním špatné práce pod koberec, nikoliv, počítejte že budu vaše zrcadlo a vše špatné co se mi podaří odhalit v něm uvidíte, abyste mohli pracovat na změnách v práci. I ti Ukrajinci zvládnou pracovat dobře, když se jim vysvětlí co a jak a hlavně proč to tak mají dělat.
Jako nutný bonus se naučíte také fungovat s nejnovějšími nástroji pro organizaci a řízení staveb, které vám velmi zrychlí a zjednoduší hlídání kvality vašich pracovníků či subdodavatelů.
Vzhledem k tomu, že razím cestu spolupráce namísto nesmyslné konkurence, tak se nebráním i dočasné výpomoci jiným kolegům, když jim vypadne někdo v týmu.